Metodika LeGrandoEDU vznikla jako základní návod pro práci v alternativní aktivitě, tzv. cirkusové pedagogice. Učitelé tělesné výchovy, pracovníci sportovních oddělení ve střediscích volného času a další pedagogové zde najdou praktické informace k prvním krokům v tomto zajímavém oboru, inspirativní okruhy týkající se cirkusového umění jako takového. Stěžejní částí textu jsou METODICKÉ STRÁNKY, jakýsi odrazový můstek k vybraným cirkusovým disciplínám. Metodika je určena pro děti školního věku, ale je dobře využitelná také při práci s mládeží i s dospělými.

K jejímu napsání nás vede dlouholetá dobrá zkušenost v tomto oboru a také ohlasy účastníků kurzů, dětí, rodičů i pedagogů. Cirkusové programy a aktivity rozvíjejí motoriku, artistické dovednosti, prezentační dovednosti a zprostředkovávají dětem a mládeži pozitivní zážitky a růst sebevědomí v duchu zážitkové pedagogiky. 

Cirkusová pedagogika není jen tréninkovým plánem pro talentované artisty, ale aktivitou doslova pro každého. Každý si může najít v široké nabídce disciplín svého favorita. Naučit se dovednost, vyzkoušet si ji prezentovat v představení a následně sklidit ohlas publika v manéži. Právě tato výzva k překonání sama sebe a následný úspěch přispívá k bezprostřednímu růstu sebevědomí účastníků. Pro každého je zde připraven individuální plán a mety, kterých může dosáhnout. 

V cirkusové pedagogice se jedná o synkretické, mezioborové vyučování, které propojuje sport, pohyb, umění, hudbu, dramaturgii, choreografii a mnoho dalších odvětví. Od frontálního vyučování se přiklání směrem k partnerskému a skupinovému vyučování. Styčné body nacházíme ve sportovní pedagogice (tělesná výchova, trénink aj.), v zážitkové pedagogice (prožitek, zážitek, zpětná vazba, reflexní učení, týmová práce aj.), dramatické výchově (napodobování, předvádění a pozorování, improvizace, fixace tvaru, inscenační metody aj.), psychomotorice (tvořivost, aktivní odpočinek, rozvoj fyzické, psychické a společenské stránky osobnosti atd.), ale i v projektovém vyučování.

Metodické texty LeGrandoEDU jsme vytvořili na základě několikaletých zkušeností v oblasti cirkusové pedagogiky. Neberte je jako svazující text, ale spíše výzvu k dalšímu experimentování. Vždy však buďte opatrní – neneseme odpovědnost za případný nesprávný výklad a použití cviků.